mandag 21. januar 2013

Innpåsliten pelsdott

Det er ikke hver dag jeg har en ape i håret. Faktisk har jeg aldri hatt noe stort behov for det.
Da jeg og ingeniøren var i Gibraltar for et par uker siden, kjørte vi opp på et fjell; Øyas store turistattraksjon, med utsikt til Marokko og frittgående aper. Masse aper. 

Ingeniøren følte et voldsomt behov for et klassisk ape-bilde. Jeg gav klart utrykk for at jeg ikke skulle ha et skittent og sikkert infisert pattedyr på meg. Er allergisk for katt, og ressonerte meg frem til at jeg sikkert er allergisk for aper og. 
Jeg rigget meg derfor opp med kamera, klar for et blinkskudd!

Mens jeg stod der og zoomet inn ingeniøren, ble jeg overfalt av en stor pelsdott som tok plass i håret mitt.
Omtrent slik ser jeg ut når jeg har en ape i håret. 

Det rare var imidlertid, at til tross for at apen i utgangspunktet ikke var ønsket - så tror jeg at den likte meg. Den ble sittende på meg et par minutter, mens labbene lå omtenksomt rundt skuldrene mine. Som om den skjønte at den ikke var direkte velkommen, og dermed fikk et behov for å bli likt.. Eller noe i den dur.

Dagen etter lå jeg med influensa, og jeg mistenker at det kan være en viss ape som ikke har vært så flink med antibac`en..

2 kommentarer:

  1. Oj! lurer på om jeg hadde friket ut eller ikke.. Det er en mulighet for det.

    Men, stilig når andre har aper i håret da. :-D

    SvarSlett
  2. Du kledde den apa, da! Kul hårpynt!

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar