tirsdag 15. juni 2010

Et møte - og et mordblikk.


Hils på krokodillen jeg møtte i en dyrepark i Spania!
En sjarmerende kar med mord i blikket, som vår lille familie på fire stod og studerte mens vi spiste is.
 Han lå der i solsteken, og jeg syntes han så litt filosoferende ut.
 Dråget lurte nok på hvem i den lille, bråkete familien som stod der og tittet, som hadde smakt best -
  den vellagrede lille småbarnsmoren med de korte beina? Den høye, mørke 1/2- italiener-mannen min ?
Den lille rapp-kjefta 5 åringen med is i hånda, eller lillesøster?

Når jeg tenker meg om, tror jeg nok han hadde styrt unna min mann med hår hår på brystet. Han kan da umulig smake godt. Og en mager småbarnsmor med  høyhælte sko blir vel litt seigt og beinete.

Han vurderte nok et øyeblikk storesøster med isen - men det var antagelig før han fikk se hva som satt i vogna - -
 En smilende, rund liten indrefilet med dobbelthake, kraftige gode lår og valker.
Jeg så hva du tenkte, herr krokodille. Jeg hadde nok tenkt i samme baner hadde jeg vært deg.

Et øyeblikk møttes våre blikk. Og jeg sendte han mitt mord-blikk, slik bare en mor kan.

2 kommentarer:

  1. Haha :-) I en dyrepark i Tallinn hang det et skilt som oppfordret voksne til ikke å mate krokodillene - med barna sine! Det var rett og slett tegnet et krokodillegap og en voksen som holdt et barn nedi gapet og med et stort, rødt kryss over.

    SvarSlett
  2. Du skulle slåtte'n ihjæl, vettu, og flådde'n!!
    Og vips, så hadde du hatt en sovepose fra Lacoste....

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar